...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Monday, August 22, 2005

Selamat Tinggal Sayangku


"Sudah , cukup!!!! Jangan ckp apa2 lagi pasai kes tu!!!" aku menjerit di corong telefon. Rumah 2 tingkat itu bergegar dek jeritan aku memecah
kesunyian malam. Aku tak pasti samada Kak Wan yang sedang menonton tv di
bawah mendengar atau tidak suara aku di tingkat atas.

Aku tak sedar api kemarahan aku begitu memuncak pada saat itu. Ketidak
sedaran itu membuatkan aku mengherdik Adriey dengan nada suara yg begitu
tinggi. Sesungguhnya aku tak pernah berbuat begitu dengan orang lain
sebelum ini tetapi ntah kenapa peristiwa malam tadi membuatkan aku hilang
akal seketika. Aku seolah olah histeria. Entah dari mana datangnya setan
itu yang datang dan bermastautin di dalam kepala otak aku waktu itu. B*b*
btul!!!

Apa yang pasti, Adriey memang tersentap giler dgn tindakan bodoh aku .
Dapat aku dengar nada suara dia yang berubah selepas menerima herdikan dari
aku. Kesian betul....aku hanya mampu termenung selepas itu. Memikirkan
semula perilaku yang dah aku lakukan terhadap dia. Tapi sesungguhnya benda
tu semuanya di luar kemahuan aku. Aku tak sengaja melakukan semua
ittiew....

Aku memohon maaf atas kesilapan aku. Namun Adriey mengatakan agar aku tidak
mengganggu dia buat seketika..dan aku pun faham dengan situasi dia.

Aku pun berfikir semasak- masaknya. Adalah lebih baik untuk aku mengundur
diri dari hidup bersama dengan dia. Apa gunanya kalo ade orang tersayang
tetapi tidak henti2 nak bergaduh. Biarlah perpisahan ini datangnya dan
bermula dari diri aku sendiri. Aku dah tak mampu nak memujuk dia, dan
kemudian bergaduh semula. Biarlah aku kehilangan dia...biarlah aku merana
sendiri....perpisahan yang aku minta bukanlah sesuatu yang buruk, tetapi ke
arah kebahagian hidup bersama. Biarlah masing2 membawa haluan dan cara
hidup tersendiri. Biarlah kenangan lepas dan memori masa lalu menjadi
mimpi2 dalam tidur...dan kini aku telah bangun dari pembaringan untuk
meneruskan sisa-sisa hidup yang masih panjang dan penuh berliku.

Aku sudah menyatakan pada Ad yang aku takkan mengganggu lagi. Dalam masa
beberapa hari nanti aku merancang untuk memulangkan segala barang-barang
pemberian dia. Pada masa itu nantilah merupakan hari terakhir untuk aku
menatap wajah dia sebagai seseorang yang amat aku sayang. Dan selepas itu
mungkin aku akan menerima dia hanya sebagai kawan.

Aku dah tak mampu melawan takdirNya. Hanya keajaiban yang mampu merubah
segalanya...

dan hanya keajaiban yang mampu merawat gusi aku yang bengkak, kesakitan
yang amat sangat disebabkan geraham bongsu yang baru nak
tumbuh.....sakitnya!!!!! di tambah lagi kesakitan yang ada dalam jiwa inii.

2 Comments:

At Tue Aug 23, 10:16:00 AM 2005, Anonymous Anonymous said...

haz,

mungkin ada rahmatnya di sebalik kesakitan gigi bongsu itu nak tumbuh. mungkin itu juga pertanda yg hubungan cinta u makin hari makin rapuh bak dedahan kering, namun apa daya jika takdir mengkehendakannya sebegitu.

hidup ini sebegitulah kan dan begitu jua dgn percintaan. sebenarnya hakikat bercinta adalah utk share everything and at the end of the day kebahagian yg kita hendak. tp klau asik bercakaran itu mungkin asam garamnya tp klau dah rasa tak tenteram dgn pasangan kita tu apa pulak maksudnya. bukankah ada something tu.

hidup berdua ni mesti ada give and take, accept and except dan yg penting trust. sex bukan lah benda penting sgt sbb semudah bercur aje di tasek kita bisa bawak pulang mana2 jantan bg meleraikan kekusutan nafsu. bak kata topek, yg penting berdua ni kita rasa love each other, sharing is caring, caring is sharing, susah senang together dan cur bersama2(boleh?).

aku harap ko bleh pikir sepanjang2nya pasal love life ko ni. mungkin ada org yg lebih baik dr yg sekarang menanti ko, tp tak tau lah kan dr segi apa relation or sex semata2. watever pun bak kata chatter yg aku chat semalam yg dah pun berusia 38 tahun, katanya dia mencari cinta sejati, kasih syang, perhatian dan insan yg jujur bukan touch n go semata... TAPI persoalannya nape dia tanya mak ni TOP ke BOT.. boleh? tak cari ONS sgt kan....!!!

 
At Tue Aug 23, 11:43:00 AM 2005, Blogger ? said...

pengumuman, aku ngan Ad dah ok semula. itu pun aku yg cuba pujuk dia semula semalam. aku tanya dia sayang aku lagi tak? pastu dia jawab dia takkan balas sms aku kalo dia tak sayang kat aku. erm..betul jugak kata dia. wat eva pung, aku cuba menjadi diri aku yang dahulu. biarlah kasih sayang di antara kami menjadi rahsia sendiri. dan hanya sendiri2 yg paham keadaan sebegitu. tak perlu nak dipersoal sapa sayang sapa. yang penting ada rasa dan boleh cik cur bersama gittiewwww!!

 

Post a Comment

<< Home