...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Tuesday, August 16, 2005

Antara Cinta dan Nafsu


Hirzan khusyuk memainkan 'mouse' sambil merenung tepat ke 'desktop'. Matanya
meneliti setiap satu garisan yang direkanya menerusi Autocad itu. Dia
memastikan setiap dimensi yang tercatat di dalam hardcopy drawing dapat
diterjemahkan ke dalam softcopy dengan betul dan tepat. Langsung kehadiran
aku di sisi dia tidak disedarinya.

"Khusyuk nampak, sampaikan tak sedor aku kat sebelah," aku menyapa sambil
meramas pinggangnya yang penuh lemak itu. Namun, walau sekuat dan seganas
manapun aku meramas, susah utk dia merasa geli apatah lagi menjerit dan
melatah bagai Mak Bedah sebabnya adalah tubuh badan Hirzan yang sememangnya
gemuk. Beratnya aku rasa mencapai 95KG! No wonder la takde rasa geli bila
aku selalu cucuk2 pinggang dia dengan jari jemari aku ni.

"Ko takde keje ke Hazri? Merayap je aku tengok. Aku busy sket skrang ni.
Semua project aku kena handle. Ko nak apa ni?" Hirzan membalas sapaan aku
tadi. Matanya menjeling ke arah aku.

"Ala ko ni, tak rindu kt aku ke..dalam sehari aku mesti naik department ko
ni dan menjenguk kau orang buat keje,"sambil tersengih dan memandang
beberapa draughtman lain yg sedang sibuk dengan kerja, atau sengaja
menyibukkan diri dengan hal2 sendiri. Memang diaorg pon dah kenal dgn aku,
so bila aku ke sana, memang havoc la jadi nya..lagipun aku ni mudah mesra
dgn diorang.

Aku berborak-borak dengan Hirzan dalam setengah jam. Sambil bergossip dan
bercerita mengenai skandal2 terbaru samada di ofis mahupun di luar. Serta
tak lupa status hubungan dengan BF masing-masing....(opss..Ad tu BF aku ke?
...ntah). Dan esok seperti yang dirancang kitorg nak
bertandang ke Danga Bay, dengar cerita pelancaran Bulan Kemerdekaan akan
mengundang Siti Nurhaliza dan jugak Mawi. Aku sebenarnya tak berapa suka
pergi ke tempat2 yang crowded mcm tu, tapi disbbkan Ad yg beria nak
mengajak aku ke sana, nak tak nak terpaksa la aku mengikut.

"Kau nak bawak Ad ikut jumpa kitorg besok ker?" Hirzan menanyakan soalan
penutup di akhir conversation kitorg. Aku tersentap sekejap. Teringat
peristiwa malam minggu yang lalu. Aku tau Hirzan dan kengkawan terasa hati
dengan peristiwa malam tu.

Ahad lepas aku memohon kebenaran Ad utk hang out dgn Hirzan dan kengkawan yg
lain di Pantai Lido. Dah lama sangat aku tak bersama diaorg mengecap
kenikmatan dunia malam hari di sana. Malam tu jugak diorg ade surprise
party utk Medan, sempena birthday dia.

Namun niat baik aku disalahertikan oleh Ad. Ad melarang sekerasnya aku ke
sana.

"Takde tempat lain ke korang nak berjumpa huh,"begitulah bunyi leteran Ad
apabila aku menyuarakan permission.

Bermula dari jam 7.00 malam sehinggalah ke 10.00 kitorg berlawan sms. Aku
tetap dgn pendirian aku dan Ad plak dengan pendirian dia.

"Kalo awak boleh jumpa dgn kengkawan awak, saya pun nak jumpa dgn kengkawan
saya sekarang. Dan kalau awak nak bawak saya pegi ke Lido, jemput saya di
Projet jam 11. Kita pegi sama2... Saya nak bawak kete laju2..kalo nanti
saya takde kt sana, maknanya awak faham-faham je laaaa, Wassalam" akhirnya
Ad mengalah dengan mengeluarkan ayat2 yang kadangkala membuatkan aku cukup
fed-up.

"OKlaa..tapi sebelum apa2 hal terjadi, baik awak mintak ampun kat mak bapak
awak. Dan juga bertaubat sebelum nak mati,"jawabku penuh sinikal. Dan Ad
terus diam membisu selepas itu.

Niat baik untuk bersama dengan kengkawan malam tu terus lesu. Aku dah
hilang mood utk hang-out bersama diaorang bila dalam keadaan macam tu. Tak
guna kalo aku bersuka ria bersama orang lain sedangkan ada insan lain yang
menderita dan tidak senang dengan apa yg aku sedang lakukan. Lebih-lebih
lagi insan tersebut adalah individu yg paling aku sayang. Sejurus itu
jugaklah aku menghubungi Hirzan and the geng. Aku katakan pada mereka yang Ad
keberatan memberi permission utk aku bersama diaorg. Erm..

Tapi kebosanan di malam minggu membuatkan aku hilang arah. Tak tau ke mana
nak di tuju. Takkan melepak bersama Kak Wan di rumah? Eiii...bosan lah!

Aku mencapai kunci kereta dan bergegas ke rumah Ad. Semasa on the road aku
menelefon Ad, aku katakan padanya aku dalam perjalanan ke rumah dia. Aku
katakan jugak yang aku tak jadi keluar bersama kengkawan. Aku nak habiskan
malam minggu ni bersama dia.

Suara Ad yg lembut kedengaran dia corong telefon. Tanda dia dah 'ok' dan
tak merajuk lagi. Hehehe...aku diajaknya berjalan-jalan di bandar serta
memperkenalkan aku di salah sebuah restoran Western food yang agak
menarik di JB. Juadah yang ada dinikmati penuh berselera dalam situasi yang
cukup romantis. Kebetulan tidak berapa ramai orang yg berkunjung ke
restoran tersebut maka suasana agak sunyi dan sepi. Aku dan Ad betul-betul
menikmati malam yang indah tersebut.

Semasa dalam perjalanan pulang, kami melaui port PLU di tepian Pantai Lido.
Ad menyuruh aku berhenti di situ. Dia mempersilakan aku menemui kengkawan
aku di sana. Mulanya keberatan utk aku mengikut kehendak dia, tp disebabkan
kitorg dah sampai dan air muka dia yang nampak cool, maka aku pon ikut je
la. Tapi malangnya Hirzan and the gang belom sampai. Cuma Khai je yang tengah
melepak sengsorang dalam kereta. Melayan perasaan gamaknya.

Tak lama lepas tu, aku dan Ad meneruskan aktiviti malam yg panjang tersebut
bersama. Seronok kalau dapat menikmati sesuatu yang indah sebegitu dan
harapan utk melaluinya pada malam2 yang berikutnya sentiasa ada. Ntah
kenapa antara aku dan Ad sudah terjalin satu ikatan yang kukuh, walaupun
melalui pelbagai ranjau di awal perkenalan, tetapi bila masing2 sudah mula
menaruh kepercayaan, maka hilang sudah segala syak wasangka yang menjadi
duri utama dalam sesebuah ikatan.

Kepulanganku ke rumah memecah keheningan malam, namun kepala otakku
hingar bingar dan penuh serabut. Aku tak suka Ad ada orang lain tapi dalam
masa yang sama aku telah melakukan hubungan dengan orang lain. Aku menyesal
kerana bergiat aktif semula di The Maze kebelakangan ni. Curangkah aku???
Atau inikah perhubungan yang aku cari selama ini? Adakah benar prinsip aku
'cintai orang yang mencintai kita' dan nafsu itu tetap buta tanpa mengenal
cinta? Nafsuku utk sesiapa tapi cintaku tetap pada Ad nan satu??!!!!

Arghhhhhhhhh

3 Comments:

At Wed Aug 17, 12:08:00 AM 2005, Blogger Zekc Ahmad said...

Hai wahai Hazri.. aku berminat nak baca blog ko. Tapi sori la aku tak berniat nak tegur tapi font size kecik sangat. Susah sket nak baca.

Dan lagi satu perenggan yg last skali aku just rasa orang mcm ko , aku dan sewaktu dgnnya, kita ini udah tahap org panggil cruiser. So org yg aliran cruiser ini bila kapel mcm mana pun dia tetap ada niat nak yg lain .. tetapi dalam nak yg lain iteww ko tetap sayan pada yang iteww. hihi

 
At Mon Aug 22, 10:14:00 AM 2005, Anonymous Anonymous said...

Dalam ria, kita sebenarnya kadang2 gerhana..

Dalam ceria, kita kadang2 gersang juga..

Tetapi ada sesuatu yg boleh diperbaiki.. mungkin teknik doggie korang tu tak berapa sesuai.. opsssss!!!

1 UNDI, SETIAP HARI, BERBILANG PC .. VOTE TAUFIX!!

P/S: satu hari hanya dibenarkan sekali undi. So undilah hari2.. hehe

 
At Mon Aug 22, 10:53:00 AM 2005, Anonymous Anonymous said...

*tetap ade spam comment kan kat atas.

haz,

well ni lah ups and downs nya dlm bercinta. soal gaduh, sms, mintak ampun mak ayah, bertobat, nak bawa keta laju2, nak mati lah dan ll i tak berani nak komen sbb u ols kat dah besar panjang n pandai pikir cuma i rasa ade beberapa perkara yg tak wajar ad lakukan kat u. sian u but this is bahana cinta kan, nak buat camne lagi.

well ad pun satu, terlampau mengongkong u tapi dlm konkongan dia tu pun u terlepas ke The Maza kan, koserlah u ni. tp soal ter ke The Maze tu i tak salahkan u sbb i tau kita ni kan manusia kekadang tu perlu di lepaskan jua kerengsaan yg tak kesampaian kan. namun, nasihat i pandai makan pandai simpan. pendapat i lah kan u tercurang bukan salah, tapi klau ad tau tu baru kesalahan. afterall just biological need (*matila klau laki i baca statement ni)

sabor je lah itu jer yg termampu kita buat klau laki buat hal cam tu. pada i kan klau dan couple ni takkan lah tak bleh hidup spt sebelum kita jumpe dia. cam tak adil jer, mungkin satu hari nanti kita akan menyesal sbb be somebody else just nak please bf kita tu. just be ursefl tp biar ada limit nya lah kan.

wateverpun we ols fren yg ada utk u meminjam bahu klau ape2 berlaku. life just like that.

 

Post a Comment

<< Home