...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Wednesday, August 10, 2005

Aiman- Revealed Version

Aiman merupakan baby yg begitu comel sekali. Umurnya menjangkau 9 bulan
tetapi kerenahnya benar2 memikat hati aku. Sememangnya aku memang sukakan
baby dan budak2 dan masa yang ada dengan Aiman kelmarin aku gunakan sepuas
puasnya.

Tapi yang sedihnya, Aiman mungkin tidak akan lama tinggal bersama dgn
Adriey, bapa Aiman sebenarnya ingin menjual bayi tersebut dengan harga RM8
ribu atas alasan yang dia dah tak mampu nak menanggung utang piutang yang
menjangkau keliling pinggangnya.

Ibu bayi tu plak dah melarikan diri dan tak tau kemana dia menghilang
sekarang. Maknanya si bapak tu tadi dah tak tau macam mana nak menjaga
Aiman lalu menyerahkan pada parents Adriey utk di jaga dan dgn harapan dia
akan mendapat sedikit wang. Tapi yang malangnya diorg pon takde duit nak
diberi pada bapak budak tu jadi nak tak nak terpaksala diorg bela dulu baby
tu dan mencari jalan ikhtiar yang lain utk mendapatkan baby tu. So skrang
ni diorg dok tengah usha mana2 bomoh yg boleh membantu dan mendapatkan baby
tu utk dijaga.

Aku pon sebenarnya kesian sesangat ngan Aiman. Pipinya yang tembam, matanya
yg jernih walaupun agak 'sepet', dan paling aku suka gelak tawa dia yg
begitu menghiburkan.!!! Tapi aku sedih dengan perangai tak berhati perut
mak bapak budak tu....sampai hati biarkan anak kecil mcm tu terbiar...nasib
baik parents Adriey ada bole jaga dan bagi makan pakai kt budak tu, dan aku
tak dapat bayangkan kalo baby tu terlepas ke tengan orang lain...pd
individu2 yg tak bertangungjawab....ohh, malangnyaa!!!

"Awak,...saya rasa seronok sangat bila dapat keluar jalan2 ngan Aiman malam
ni,"aku memulakan bicara. Masa tu aku tengah mendukung Aiman dan berjalan2
di Jusco. Kekadang kedengaran suara hilai tawa Aiman berdekah2 apabila
disakat.

"Iye la tu,.."Adriey membalas.

"Kalau la ditakdirkan salah seorang dari kita dilahirkan sebagai wanita,
dah lama saya masuk meminang awak. Lpas tu kita jaga baby
ni...bahagiaaaannyaaa..,"aku dah mula mengarut.

"Ceh!!..Aper la awak ni...tengok tu, puting dia dah jatuh. Abis
kotor..,"Adriey tersenyum je bila mendengar kata2 aku tadi....sambil tu dia
mencapai puting Aiman yg terjatuh ke tanah. Digosok dan disimpan ke dalam
poketnya.

Dalam jam 11 malam kitorg mula berangkat pulang. Aiman dah mula resah dan
menggosok2kan matanya. Tanda masa untuk tidur tu. Kitorg bergegas pulang ke
rumah. Takut Aiman mengamuk nanti susah plak nak memujuk.

Pengalaman bersama dengan Adriey dan Aiman malam tu benar2 manis. Kekadang
aku terpikir nak beli baby tu dan jadikannya anak angkat tp Adriey tak
bagi. Katanya biarlah mak bapa dia usahakan dulu utk mendapatkan bayi tu.
Pada aku itu jugak merupakan tindakan yang bijak. Biarlah Aiman membesar
bersama dengan orang yg betul2 mampu utk memelihara dan menjaganya dengan
sempurna. Dan aku berharap sangat agar Aiman tidak terlepas ke tangan orang
lain.

Aku tak faham kenapa la ade manusia yang begitu takde perasaan yang
membiarkan bayi sekecil itu yg langsung tak mengerti apa2 dibiarkan melarat
mcm tu. Apa la dosa bayi sekecil tu yg sememangnya tak mengerti apa2
tentang kehidupan.....

Aiman oh Aiman....

2 Comments:

At Thu Aug 11, 12:41:00 AM 2005, Blogger Unknown said...

So sad baca cerits Aiman ittew..mmg tak berhati perut mak bapak budak tuh..reti buat anak tapi tak reti jaga anak! Sesuatuh!

but it would be nice to see Aiman dibesarkan dlm suasana kasih sayang biarpun famili ittew concists of 2 org PLU! Kasih sayang ada di mana mana.. biaq pi apa org nak kata, gay parents can be great parents!

 
At Thu Aug 11, 10:32:00 PM 2005, Blogger ? said...

erm, aku baru balik dari Dangan Bay, jalan ngan Aiman dan parents Adriey...cuci mata sambil makan2 1 family....best sangat

 

Post a Comment

<< Home