...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Thursday, August 04, 2005

Bertakhta Di Hati

Mekna opismate yang duduk disebelah aku asyik membebel je setiap hari
gara-gara aku ni yang suka memainkan lagu MP3 yang sama setiap hari.

"Kau ni kenapa Hazri? Sakit ke?" tegur dia semalam.

"Hehehe, bukan la, dah dekat setahun ko duduk sebelah aku kan. Bila
satu-satu masa tu aku suka pada sesebuah lagu, aku akan dengar lagu tu
puas-puas...sampai dah boring baru aku cari lagu lain,"aku memberikan
explaination agar perempuan yg berasal dari Negeri Cik Siti Wan Kembang tu
paham.

"Kiranya lagu tema kau la sekarang ni erk? Ermm...aku paham daa,"Mekna
menjeling dan tersenyum kat aku sambil meneruskan kerjanya.

"Sebelum ku kenal, dirimu siapa, aku tak kenali apa itu cinta, setelah ku
kenal, dirimu sebenar, kau cinta sejati, ku serahkan jiwa..." - itulah
chorus lagu tema aku sekrang. Penyanyi asalnya Farahdiya dan dinyanyikan
semula oleh Akma AF3 sewaktu konsert akhirnya beberapa minggu lepas. Aku
tak tau kenapa aku senang dan terpikat pada lagu tu. Dari jam 8 pagi
sampai ler ke petang aku pasang lagu tu sampaikan Pak Defli yang duduk di
meja depan pon dah bole hafal. Tapi slang Indonesia dia ttp tak bole
hilang.

**************

Erm...besok aku amik annual leave. Nak balik kampung. Nak jumpa mak
abah...nak makan buah puas puas...Adriey pon InsyaAllah kalo takde aral
melintang nak ikut sekali....suka katanya kt kampung aku...

3 Comments:

At Thu Aug 04, 05:46:00 PM 2005, Anonymous Anonymous said...

dah baik ker...?

 
At Fri Aug 05, 09:56:00 AM 2005, Blogger ? said...

so far so good...kali ade perselisihan faham sket2 tu takpe lakan..dah bole handle dan tau strategi nak hadapi benda tu semua

 
At Fri Aug 05, 02:34:00 PM 2005, Blogger Unknown said...

Bak kata Wann "Perselisihan faham... memanglah lumrahnya alam.. janganlah dibiarkan... ianya berpanjangan". Heheheh, tul tak...? Happy for u!

 

Post a Comment

<< Home