...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Tuesday, August 02, 2005

Sentap lagi.....

Aku tak mampu nak menghabiskan sambungan cerita weblog sebelum ni sebab
terlalu banyak pergaduhan yang berlaku selepas tu. Dan yang terbaru, aku
bergaduh lagi dengan dia selepas Azan subuh pagi tadi. Seumur hidup aku tak
pernah nak bergaduh dgn sesapa pepagi buta tapi semalam benar2 telah
melakar sejarah baru dalam idup aku. Nak tergelak pon ade sebenarnya.

Petang semalam aku berjalan2 keluar sehingga petang dengan dia. Saje nak
amik angin dan meluangkan sedikit kelapangan. Lagipun pergaduhan sebelum tu
membuatkan aku rindu dan ingin melihat perubahan sikap dia selepas
ditengking supaya jangan cepat melenting. Dan Alhamdulillah, suasana petang
semalam ceria sekali dan penuh romantik.

Disebabkan kepenatan aku terpaksa tido awal lebih kurang dalam jam 10 malam
gituuu....tapi sebelum tido aku tak penah tak wish good nite utk dia. Dan
ntah macam mana selepas aku sms dia, mata aku tertutup.....ZZzzzz

Sayup2 kedengaran suara azan subuh membangkitkan aku dari tidur yang
nyenyak dan nikmat. Aku mencapai handpon. Nak dijadikan cerita yg hanpon
aku sekarang mmg ade problem sket...bila malam dlm jam 10 ke atas hanpon tu
akan auto switch off...aku tak tau mcm mana nak resetkan semula....dan
malam tadi pun benda yang sama berlaku.

Aku pun switch on kan semula hanpon...dan selang beberapa saat aku menerima
beberapa mesej baru. Kesemuanya dari Adriey.....

Kandungan2 mesej tu membuatkan aku bertambah sakit hati. Aku dituduhnya
bermain sms dgn org lain dan sengaja mengoff kan hanpon malam tu supaya dia
tak dpt nak mengganggu aku..perghhhhhhhhhhhh.....

lpas tu dia nak suruh membe dia yg keje kt Maxis KL supaya trace dengan
siapa aku bersms semalam...ade lagi dia kata tak perlu aku nak terasa
dengan apa yg dia buat tu sbb tindakan cam tu hanya lah sekadar untuk
mendapatkan bukti samada aku benar menipu dia atau tidak....

Aku geram gile mcm nak je aku pegi umah dia dan bunuh dia kt situ. Aku pun
reply la sms dia. Aku tanya pesal dia boleh anggap aku mcm tu. Dan dalam
pada masa yg sama perut aku memulas dan langsung ke bilik air.

Lama aku di sana lantas naik semula ke bilik. Terdapat beberapa miss call
dari Adriey. Dan juga sms baru yang berbunyi dan memarahi aku kerana tidak
menjawab panggilan telefonnya. Perasaan aku yang tadi masih bergelora
semakin hangat...aku telepon dia time tu jugak. Aku cakap kt dia kenapa dia
tuduh aku yg bukan2...kenapa perasaan syak wasangka dia terlalu menebal
terhadap diri aku.

Tapi nasib baik dia tak mengeluarkan suara2 melenting dicorong telinga aku.
Dia cakap perasaan dia tak tenteram semalam. Dia syak yang aku menipu dia.
Dia rasa aku bermain sms dengan orang lain. Bukan maksud dia sebenarnya utk
menuduh aku yg bukan2 dan tindakan dia dengan kawannya yang keje di Maxis
tu hanyalah untuk meyakinkan dia yang aku tak buat sepertimana yg dia
anggap.

Aku masih mampu bersabar walaupun geram sbb aku dituduh dengan tuduhan yang
tidak berasas sama sekali. Dan aku bagi dia keputusan buat apa yg dia suka.
Aku tak nak jadi childish. I'm professional...

Aku: "Macammana dengan tuduhan awak malam tadi? Dah call kawan awak yg keje
di Maxis tu?" aku memulakan sms dengannya petang tadi.
Adriey:"Erm..blom lagi. Nanti malam kot.....tapi kan, kalo saya tau jawapan
dari dia, sy tak kan bagitau awak,"
Aku:"Laaaaaa...cam gittiew plak? Awak takut awak yg salah kan? Awak takut
membe awak akan kata yang tidak ade nombor lain yg saya contact malam tadi
melainkan no awak kan?"
Adriey:"errrrrrrmmm..iye la iye laaaaaaaaa.."

****
Entahla, kenapa hidup aku penuh dengan liku2 sebegini.....lepas keje ni dia
nak jumpa aku lagi. Ntahla...tak tau la nak gaduh ke tak nak gaduh
lagi.....

1 Comments:

At Wed Aug 03, 09:58:00 PM 2005, Blogger Unknown said...

Sabar ajelaa Hazri... si Adriey tu masih mentah dlm relationship ni kot. He should not be too uptight about things and should relax more. I rasalah, u have to be (and I think u r) the grown up person here - calm and be patient. lambat laun dia akan terimalah hakikat yg u takde buat apa apa r'ship ngna org lain pun, kan? Itu pun kalau u think this relationship is worth saving

 

Post a Comment

<< Home