...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Tuesday, August 09, 2005

Aiman??!!!

Adriey membuka pintu kereta perlahan dan mempersilakan Aiman masuk duduk.
Aku terkejut dengan kehadiran Aiman di situ walaupun selama ni mmg dah
banyak kali Adriey menceritakan perihal nya.

Erm..ntah la...aku bukan cemburu dgn Aiman sbb aku tau Adriey masih tetap
setia dgn aku....tapi aku kekadang terasa sbb Aiman lagi cute...lagi
comel....dan dia memiliki segala-galanya yang diingini oleh seseorang
manusia. Kulitnya putih melepak, walaupun matanya kelihatan agak 'sepet'
sbb dia bukan melayu...bapaknya Cina dan emaknya berketurunan Iban...dan
tak perlu la aku nak terangkan betapa wajah anak campuran seperti Aiman
pasti akan menggamit sesiapa sahaja untuk mendekati dan menjadikannya
kawan.

"Awak nak ke mana ni? Jom kite jalan2 ngan Aiman, lepak kat Projet
nak?"Adriey menegur aku. Aku menganggukkan kepala.

Sesampai di Projet, aku cuba bermesra dgn Aiman, dan kelihatan dia dapat
menerima kehadiran aku walaupun aku sendiri kurang pasti apa yg terlintas
di lubuk sanubari dia yang sebenarnya...dan Adriey pula ku lihat begitu
ceria sekali...sambil lepak dan minum2 di Projet, kitorg berbual2
kosong...walaupun ade banyak isu yang aku nak bincangkan dgn dia tapi
disbbkan kehadiran org ketiga disitu, maka tak patutlah bagi aku utk
membicarakannya....erm...

Dalam jam 11 kitorg bertolak pulang.....aku memberhentikan diorang di depan
rumah dan berlalu pergi.....dari side mirror kereta aku dapat melihat
kemesraan yang terjalin antara Adriey dan Aiman....

Urghhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 Comments:

At Wed Aug 10, 10:13:00 AM 2005, Anonymous Anonymous said...

cemburu tanda nya sayang. boleh percaya ker tu sbb kadang2 kawan tu boleh jdk 'kawan' jugak.. oppsss the mulut sgt kan aku ni..

 
At Wed Aug 10, 04:53:00 PM 2005, Anonymous Anonymous said...

Jap...

Dari gaya bercerita, nampaknya macam u yang suka dgn aiman. Opsss apakata u ngorat si aiman? mesti bertambah havoc nanti konfliknyaaa.. telenovela sgt kan? ekekeke

 

Post a Comment

<< Home