...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Friday, August 26, 2005

Masa Untuk Interview

Tinggal sebulan sahaja lagi aku akan bekerja di syarikat sekarang ini.
Contract employment aku akan tamat pada pertengahan October nanti. Maka
seperti kebiasaanlah semua staff2 kt sini yg berstatus macam aku mula
mengupdatekan resume masing-masing. Waktu free di pejabat digunakan untuk
melayari Jobstreet atau JobsDB...

Aku plak kalau bole tak mahu meninggalkan company ni. Aku sukakan
environment kerja, system kerja serta attitude orang di sini. Semua banyak
membantu aku dalam mencapai impian aku untuk menjadi seorang pekerja yang
sempurna dan berpengetahuan, ala-ala Melayu glokal seperti kata Pak Lah.

Alhamdulillah, rezeki aku nampaknya tak putus-putus. Esok aku ditawarkan
sesi interview dengan syarikat perkapalan dan heavy engineering terbesar di
Malaysia milik penuh Petronas. Jaraknya pun tak berapa jauh dari rumah aku
sekarang, so maknanya tak ada masalah sangat untuk aku berpindah ke tempat
kerja.

Tapi aku tak tahu status kerja apa yang dioffer itu nanti. Kalau boleh aku
menawarkan diri untuk permanent di sana. Sudah penat rasanya kerja ikut
contract dan agensi ni. Tak bole nak buat perancangan masa depan. Semuanya
bergantung pada contract period.

Moga-moga interview esok berjaya......Amin

5 Comments:

At Fri Aug 26, 04:40:00 PM 2005, Anonymous Anonymous said...

wish u best of luck!!

 
At Fri Aug 26, 04:46:00 PM 2005, Blogger ? said...

atas nasihat kengkawan dan Head HR aku sendiri, maka aku terpaksa menolak interview di Malaysian Shipyard. the reason y? kata depa masa depan aku kt company ni masih cerah...dan aku masih menunggu peluang as permanent staff di sini..terdapat beberapa kekosongan especially at proposal and procurement department. they need more engineers to be there...syukur !!

 
At Sun Aug 28, 10:08:00 AM 2005, Anonymous Anonymous said...

Apsal tak dapat MSE? I pun rasa company tu ok, just that before Petronas took over tu, company tu memang sesak sikit la. But considering someone with engineering background, it would be an excellent exposure for u. Takper la, rezeki u kat tempat lain kot :) good luck babe. moga dapat permanent job

 
At Sun Aug 28, 10:08:00 AM 2005, Anonymous Anonymous said...

Apsal tak dapat MSE? I pun rasa company tu ok, just that before Petronas took over tu, company tu memang sesak sikit la. But considering someone with engineering background, it would be an excellent exposure for u. Takper la, rezeki u kat tempat lain kot :) good luck babe. moga dapat permanent job

 
At Sun Aug 28, 08:14:00 PM 2005, Blogger Unknown said...

Hazri, i wish u the very best of luck!!!
Take care..:)

 

Post a Comment

<< Home