...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Sunday, December 12, 2004

lagu rindu





tidur ku dikejutkan dengan deruan angin dan hujan lebat di luar..
sejukkkkkk, aku menoleh jam di sudut kepala katil, menunjukkan angka 7.20
a.m,,,

alamak,
terlepas plak semaayang subuh aku....
aku bergegas ke bilik air,
takut terlewat biarpun semangnya dah takde waktu utk aku,
tak kisahla janji qadakkan jer.....

sepanjang idup aku,
aku dapat merumuskan setiap hari yg bermula tanpa terlebih dahulu
mengadapNya,
akan menjadi hari yang celaka-ada je benda yg tak kena....
aku ingat lagi pesanan seorang tutor semasa aku menghadiri course Telekom
di Terengganu dulu,
"kalau kamu tidak mulai hari kamu dengan bersembahyang subuh, maka
celakalah seluruh hari yang akan kamu lalui...." kata2 dia tu menyengat2
benak aku sampai ke hari ni,
dan aku sememangnya bersetuju dgn kata2 tu....
kalo aku tak buat, mesti segala apa kerja yang aku lakukan dalam satu satu
hari tu takkan menjadi,-serba tak kena.,....

aku dah plan nak pegi ke opis ari ni,
banyak sangat kerja yg nak dibereskan,
banyak lagi report yg blom aku summarizekan,
dan aku kena siapkan semua tu sementara mood keje aku tengah mencanak canak
naik ni.......

aku pun bersiap siap mengemas diri,dan bergerak ke opis,
sebelom tu bersarapan kejap kt kedai depan rumah....pekena roti canai dan
teh tarik,pergh,....caraaaa....
...sampai je kt opis, aku pun terlintas nak mengupdate weblog ni dulu....


*******************

malam tadi aku beropen house di rumah amyz (mak ayam aku),
plan nak pegi dgn boboi, tapi dia dah ada membe yg nak bawak dia,
pikir punye pikir aku pun offer iwan (aizat & topek mesti kenai sapa iwan
kan???),
kebetulan plak iwan pun mendapat jemputan ke rumah tu (salah seorg
housemate amyz merupakan bf kepada membe iwan)...
aku pick up iwan kt kampus, pas tu sampai kt umah amyz dalam kul 8.30 p.m.
kaedahnya semua yg datang malam tu mesti memakai baju warna merah,
maka meriahlah rumah amyz tu dgn mereka2 yg berbaju merah semuanya,
tapi aku yg terover sket sbb aku pakai sedondon baju melayu johor, brooch
merah,handphone pun colour merah,...underwear pun merah..segan giler....

yg buat aku tak berapa best sbb si amyz takde kt umah,
dia pegi open house umah bos dia,
aduiishh,
bole plak cam tu,
aku sebenarnya tak berapa rapat dan kenai sgt dgn housemate dia yg
lain,..nasib baik la boboi ngan along ader, bole gak la layan
borak..........

dalam dok borak tu,
tetiba aku nampak kelibat seseorang yg aku kenai seblom ni...
oh god!
salman ke tu?
errr,....apa dia buat kt sini erk?
ari tu aku penah jumpa dia kt JB town,...

salman.....
(aizat mesti kenai dgn salman,)
salman- lelaki yg selalu bole kita jumpa di B Bar or B Boy,
salman- lelaki yg telah mengusahakan sebuah restoran (Salman Cafe)
bersebelahan dgn B Boy(aku rasa dah tutup kot),
dan
salman-lelaki yg pernah cuba utk meniduri cepoi(anak ayam mama shah) tapi
bila cepoi memberitahu salman yg dia dah bercouple,terus si salman tu tak
jadi nak on dgn dia...
itulah di antara kisah pasal si salman yg memang takkan ilang dlm ingatan
aku....

hehehe, dan aku dah agak dah - dunia plu ni kecik jer kan! kat mana mana
pun mesti berjumpa dgn org yg sama

dalam kol 10 aku mengundur diri dari majlis tu,
badan rasa tak sihat plak,
hidung berhingus, tengkuk rasa suam suam gitu.........

sampai umah, aku bukak tv jap, dalam dok melayan tu,
tetiba aku mendapat sms dari si epoi (pontianak harum sundal malam yg suka
bergayut) ...hehehe

"hai sayang, saya baru balik dr open house kt technovation park ni, awak
wat apa?" uiks...tetiba jer bersayang sayang ngan aku ni...hehehe,seronok
ni kalo kacau dia..

"napa tak jawab?awak letih ye?k lah, gi rehat ye, tdo mimpikan saya tau,
nanti free kita jumpa lagi sayang"dia sms lagi, mungkin sebagai tanda
protes dia terhadap aku disbbkan aku tak reply sms dia yg memula tadi..

aku pun apa lagi......mulakan mengayat!

"takde la sayang, sy pon baru balik open house kt skudai tadi...saya rindu
kat awak lah! .bila la agaknya kita bole berjumpa lagi erk?erm, dan bole
kita berasmara lagi macam ari tu....hehehe,"best tak ayat aku??!!!

dia balas balik sms aku,
"kuang kuang kuang, time kacih, oklah, sy nak tido, esok ade function, tido
ye sayang, jgn mimpi org lain tau,masukkan sy dlm tidurmu"...

oppss,
apa aku nak balas erk,
"er, layak ke untuk saya tido bermimpikan awak?apa la yg ada pada sy
ni"-ayat dari aku utk menjerat tu!

cepat2 dia reply balik beb-
"jgn ckp cam 2, awk ada keistimewaan yg tersendiri yg tak ada pd org lain,
apa pun saya suka kawan ngan awak, jgn terlalu merendah diri, sy lagi la
takde apa,rupa takde, apatah lagi harta, sy yg sepatutnya rasa rendah bila
berkwn dgn awak, semua awak ada, bg saya, hati lebih utama ok"-dgn penuh
nada memujuk.....dan jugak tanda tanya

-tulah ayat terakhir dia seblum aku switch off handphone aku......

terus terang aku katakan dari ayat2 dia, mempunyai makna tersirat yg
sungguh berselirat...
aku akui memang dia mempunyai ciri2 idaman aku yg aku cari selama ni,
tapi banyak halangan utk aku kalau hubungan aku dgn dia diteruskan,
terutamanya dari kak wan sendiri,
kak wan memang tak suka dgn si epoi ni, semuanya gara2 cerita yg
disampaikan oleh rahman,-yg belum disahkan kebenaran kata katanya.......
aku plak mmg tak nak mengambil risiko,
biarlah seribu godaan pun datang,
aku ttp dgn pendirian aku,
aku taknak perkara mcm dulu berulang lagi dlm idup aku,
cukuplah sepertimana yg jimmy lakukan pada aku........
sudah sudah la tu.............

"idup ibarat lampin bayi,
kalo dah basah, haruslah dibuang kan,
selagi bole dipakai, pakai jerk laaaaaaaaaaaaaaa..............."



1 Comments:

At Mon Dec 13, 05:08:00 PM 2004, Anonymous Anonymous said...

si iwan mmg le aku ingat sgt.. masakan beleh lupe dong...

BTW mcmana agaknya ko ngn brooch merah tu ek(jap aku try bygkan..) ekeke..

so skg pakai brand 'epoi' la plak setelah pampers brand 'kak dina' ko buang..:)

-taufix-

 

Post a Comment

<< Home