...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Wednesday, December 01, 2004

Hujung bulan datang lagi!!!





"Argh!!!

tensen!!!

pening!!!!

sakit mata!!!!!"

......begitulah jeritan yang berlegar2 di dalam kepala otak aku buat masa
ni....
badan lenguh, tengkuk sakit, jari jemari plak rasanya cam dah haus
....semata mata dek dok menekan keyboard...

nah, rasakan penangan ujung bulan....
bagi sesetengah orang, memang ujung bulan tu best,
memang ujung bulan tu hari yg ditunggu tunggu,
sebabnya adalah kerana ujung bulan gaji kite masuk,
angka2 di dalam akaun bank pun nampak 'figurenye',
dan jugak wallet kita biasanya 'tebal' bila sampainya ujung bulan..


tapi bagi aku??
tidak sekali kali...

ujung bulan pelbagai report akan menerpa ke ruang mejaku,
argh, banyak angka2 yg aku kena finalize, summarize, dan apa2 benda yg
perlu aku analyze................
aduish,
dah nasib aku idup kerja cam gini........

nak tak nak tanggungjawab yg diamanahkan pada aku terpaksalah dipikul
jugak....
bila time macam ni, kerja banyak, OT pun bertambah.....bila OT bertambah,
bertambah la jugak rezeki aku bulan depannya.....
semuanya itu dah ketentuan hasil dari penetapan dariNya....
aku tau dan aku masih terus berpegang pada prinsip bahawa tiap satu
kejadianNya, pasti ada hikmah disebaliknya.....

beberapa jam yang lalu,
aku dapat mesej daripada wan, rakan serumah masa aku duduk di rumah Abg
Rosli (abg guard yg pernah cuba menoda masa memula aku sampai ke JB),
entah apa yg dia nak dari aku sebenarnya,
mmg selama aku duduk kt sana, dia agak baik dgn aku,
tp mungkin aku ni jenis tak secocok utk berkawan dgn dia,
walaupun aku tau dia tu sejenis, (rahsianye terbongkar bila aku tau dia
suka nonton VCD gay...-sambil cuba menggeselkan badannya kepadaku,....)
aku sebenarnya cuba utk mengelak berjumpa dgn dia lagi, tp dia yg seolah2
mencari aku setiap masa,
sanggup tengah2 malam dia datang ke r umah..semata2 nak berborak, padahal
masa tu aku dah tido..

dan acapkali dia sms, bunyinya cam bengang sbb tak dpt nak jumpa ngan aku
dan aku hanya memberi alasan yg aku penat tak larat nak layan sesapa..
dan bila aku bagi alasan penat,
dia beria iya mengofferkan dirinya utk menjadi tukang urut aku..pergh!!!
cukuplah sekali dia buat kt aku, itupun dada aku berdebar2 bila dia
menyentuh tubuh badan aku,
bukannya berdebar dek sebab 'teruja'-dalam erti kata ade intention utk
berembak (he's not my taste actually),
tapi aku takut dia buat sama seperti yg abg rosli pernah buat kat aku!

entahlah,
bila aku pikirkan balik,
ada macam2 jenis manusia yg ade kt mukabumi ni,
dan kadangkala kite not realize perkara yg diorg akan buat,
sama jugaklah kesnya macam pembunuh, perogol dan perompak,
mungkin sesapa yg involve dlm benda2 mcm tu tak expect utk melakukan
perkara2 yg iilegal hinggakan tahap membunuh....
hanya satu je faktor yg mengubah mereka- iaitu persekitaran dan jugak
peluang yang mereka ada.
jadi, kalo nak elak benda2 buruk berlaku pada kita, kita kena kurangkan dan
meminimizekan peluang yg utk orang lain melakukan kezaliman kepada kita.

oleh itu, daripada rumusan yg aku di atas,
bolehlah dikatakan bahawa tindakan aku menjauhkan diri dari wan merupakan
satu tindakan yang amat bijak....betul tak?? hehehe...............

ops, already 7.00 p.m
i got to go back.... sleepy and exhasuted.....

3 Comments:

At Thu Dec 02, 01:36:00 PM 2004, Anonymous Anonymous said...

plunisasi is everywhere
Semakin berleluasa skg ni kan..

isk isk isk

-taufix-

 
At Thu Dec 02, 02:42:00 PM 2004, Anonymous Anonymous said...

bukan setakat berleluasa tp semakin berani, alah hazri kena buat komen as anonymous lah pulak.

~aizat the best~

 
At Thu Dec 02, 03:21:00 PM 2004, Blogger ? said...

er,aku tgh learn how to make it easy...be patient ok

 

Post a Comment

<< Home