...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Wednesday, November 17, 2004

Raya - Part 2

2 Syawal 1425 H

Hari raya kedua.
mak dan abah dan family bersiap nak menziarah pusara arwah tok dan wan serta sedara yg telah pergi dahulu mengadapNya.

selepas selesai bertahlil kami menziarah rumah sedaara mara yg terdekat plak......

erm, banyak citer yg bole dikongsi tatkala bersama sedara tu....

time tu jugakla banyak benda2 unexpected terjadi...
cam adik ipar sepupu aku yg rupanya2 sama2 menuntut dulu......nyesal tak kenal awal2 sbb dah la kando giler, str8 , body sekok, main ragbi, peramah dan paling penting dia duduk satu kolej ngan aku dulu....dan dia pun kenai ramai membe2 x classmate aku.........ekekeke.....sekrang ni dia dah keje kt kl......., sampai malam aku teringat susunan gigi dia yg bersih dan tersusun serta senyuman yg sweeeettt tu......sudehhhhhh!!!!

lepas pusing keliling satu kampung,
aku call zahrul ngan arip kt temerloh......jugak iwan di mentakab,.....ade plan besar ptg tu....nak pergi menziarah rumah diaorang.......
aku tolak ke rumah iwan dulu, pick up dia...pas tu g umah amir pick up dia plak.....
sepupu amir plak si zuki pun nak ikut jugak......mak on jer...janji semua plu.....walaupun si zuki tu memula aku nampak str8 je...tp kestr8tannya hanya mampu bertahan hanya beberapa minit sahaja kerana tak lama selepas itu, dia mula bertukar watak kepada keropsss.....koser kan, tp mak taste jugak kt dia.......muahahaha!

baru je nak amik arip...tetiba plak membe iwan call suruh dtg umah dia plak,
kitorg pun pegi jekla........
dan bertambah lagi 2 org...aku tak bape ingat nama diorg sbb diorg tu more to adeq adeq.....so aku pon ignore jek laa....

masa nak pergi ke umah arip, si pesot kt temerloh jaya call suruh dtg umah dia......erm, terpaksalah pegi jugak........
sampai kt umah pesot, si edy ngan ex bf dia zie ade kt situ........koser btul........utk pengetahuan u all, aku slalu la ons ngan si edy tu suatu masa dulu, dan penah sekali 3 some ngan si zie tu.......tp masa zaman-zaman sebelum renaissance dulu la...sekrang tidak lagi......
borak punye borak dah dekat 1/2 jam...
arip plak call bising2 sbb dia lama tunggu kt umah....abis make up dia cair katanya.......koser si pondan ni.......aku ckp kt dia suruh pakai balik maskara tu, kejap lagi kitorg sampai........
lepas tu kitorg gerak dr rumah pesot meninggalkan dia, edy ngan zie......
amir cakap kt aku dengar2 cite diorg bertiga tu pernah bermadu...tp skrang ni dah jadi membe biasa je......dan aku plak dok perhati si zie....makin cantik dia...ahaks....ala2 model maybelline gituuuuuuu!!! haruslah, bekas moneyboy yg dah kembali ke jalan yg suci!

sampai umah arip aku pick up dia.....dekat kul 7 kot sampai sana...kitorg tak singgah sbb plan nak g umah zahrul dulu.................
dalam kete diorg tak henti nak bercakap...........biasalah mulut2 pondan.....

sampai umah zahrul ari dah maghrib,
borak2 jap.........sambil cuci mata kat adik ipar dia......bolle laa..............ahaks....

zahrul tunjuk gamba tunang dia....kelesss kan.....aku ingatkan tadi gambar pertunangan dia ....siap bertudung lagi..muahahaah.........tp dalam pada dah bertunang tu, mulut si zahrul tetap tak lekang dr membicarakan perihal si aizat (sory ye aizat yg interprame nama u dlm weblog i ni...)
dia ckp dia ttp nak kan si aizat dan aizat la wanita yg menjadi idaman dia sebenarnya.......koser nye pondan ni!!!! aku males nak layan angan2 dia.....

lpas tu kitorg siap nak g umah arip plak...........on the way tu kitorg plan nak lepak kt kuantan or kl malam tu............mak on jer.......at the end kitorg decide nak g kl je....

sampai umah arip, latip membe zahrul plak call...dia nak join sekali................erm, kitorg on jerrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!

so aku, iwan, amir, zuki, arip, zahrul ngan latip bersama 3 biji kereta bergerak ke rumah aku plak, sebagai check point terakhir..............

dan kitorg gerak ke kl tepat jam 12 mlm...........

0 Comments:

Post a Comment

<< Home