...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Thursday, December 16, 2004





dalam dua tiga hari ni aku agak sibuk menyiapkan segala assingment yg
diberi padaku.
tapi aku tak bole overwork, setakat jam 7/8 aku bole stay lagi kt opis,
tapi kalau lebih dari waktu tu, mau biol kepala aku nanti...

pagi tadi ade meeting dgn big boss,
dlm meeting tu diselitkan jugak pasai vacancies as Management Trainee yg
diperlukan seramai 100 org kt sini.
mmg benda tu menarik utk aku diperdengarkan,
big boss memberitahu pada kengkawan aku yg blom dpt keje dan berminat utk
apply,
dan aku pun berhajat jugaklah nak mencuba nasib memohon sebagai Trainee
Engineer kt company ni.
banyak benefit - bole dapat status permanent staff dan jugak bonus tahunan.
aku takyah lagi nak mencari2 kerja lain.

as permanent staff aku just buat keje aku, sampai la aku pencen...(maknanya
aku akan menetap dan menjadi pemastautin tetap di Johor)
dan benda tu tak kan aku dapat selagi aku berstatus contract
employee...walaupun sebnarnya aku dah tak larat bertukar2 tempat keje,
tapi yg tak bestnya,
salary utk permanent staff ni tak brapa besar kalo nak compare dgn contract
staff,
beza dlm RM1K gitu,
err,
cam mana erk...
kalo nak diikutkan peluang utk aku merebut kekosongan tu memang cerah sbb
aku dah memang keje kt sini dan ramai org yg bole recommen
tetapi gajinya plak tak ngam......errmmm....

tapi takpe, kat umah nanti aku nak buat teori kataputus yg pernah aku
belaja dulu...hehehe

lusa -epoi , jeng jeng jeng nak dtg ke umah aku,
aku dah tak tau apa yg perlu dibuat,
aku rindu bebetui kt dia,
tapi yg menjadi penghalang ialah kak wan,
apa reaksi kak wan bile epoi berkunjung ke rumah nanti???

arghhhhhhhh,


terpaksalah aku berhempas pulas untuk mencipta jalan cerita dan skrip untuk
aku dan epoi yang bakal dilakonkan esok...

tapi apa yg aku pasti,
pampers cap epoi masih belum basah dan selagi ia masih kering,
aku takkan membazir untuk membuangnya........
sehinggalah ianya betul2 basah!

4 Comments:

At Thu Dec 16, 12:08:00 PM 2004, Anonymous Anonymous said...

hazri,

diploma holder with 2 years experience cam aku ni bleh mohon tak as a management trainee tu? pls i need to do something new in my life except of staying here do all the marketing job till the rest of my lfe... very the pening kepala all the time.

 
At Thu Dec 16, 12:10:00 PM 2004, Anonymous Anonymous said...

opppss... aku ler yg post kat atas tu.. aizat

 
At Thu Dec 16, 12:56:00 PM 2004, Anonymous Anonymous said...

hi .. ko nak kerja kat johor ? biar betul ? habis tu topek ? pun ko nak tarik ke johor ? anyway .. hazri better ko ambil peluang kerja ni bukan apa .. kalau contract ada ke kwsp dan segala kemudahannya ? untuk jangka panjang wei .. takpelah .. ala pasir gudang tu .. taklah tinggi mana kosnya berbanding johor bahru ....

norman

 
At Mon May 09, 09:38:00 AM 2005, Anonymous Anonymous said...

blh tak i tau apa nama kilang tu..i pun nak mintak le...i baru abih blajo kat utm...shemical engineer.. tolong email kat i ye...puterihash@yahoo.com...nama i puteri mas...tel..email dulu lah ye...ok ..tq...

 

Post a Comment

<< Home