...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Monday, September 19, 2005

Rembak Yang Terkantoi-Finale

"Awak penipu!! Penipu besar!!" Ad menyeringai di dalam kereta. Terasa api
kemarahannya memuncak tiba-tiba.

"Sudah-sudah la tu....bawak2 ler bertenang. Tadi elok2 je kita makan
sama2...tetiba skrang nak marah2...tolongla..lupakan pasai kes saya dengan
Nazri tu,"aku cuba meredakan keadaan. Tak mau benda ni semakin panjang dan
berlarutan.

"Benda yang dah lepas. Saya pun tak mau buat lagi mcm tu. Pengajaran paling
besar yang saya dapat dari kisah ni. Awak memang sayangkan saya
sungguh2...dan saya sendiri pon yakin bahawa awak takkan buat perkara yang
sama."aku menambah sedikit lagi kata2 untuk mengubat rajuk.

Ad diam. Sampai ke depan rumah dia hanya mendiamkan diri.

"Bagi saya no tel Nazri, saya nak jumpa dengan dia. Saya nak tau kisah
sebenar yang terjadi antara awak dengan dia malam tu,"Ad mula bersuara. Aku
kaget sebentar. Erm....

Aku lantas mencapai hanpon. Cuba mendail nombor Nazri, tetapi tiada
jawapan.

"Sory la wak, dia tak angkat telepon. Mungkin dia dah tido kot. Takper,
awak amik je no telepon dia dan awak tanya je la apa2 yg awak nak tau
nanti. For sure dia akan menceritakan benda yang sama."

Ad mengangguk tanda setuju. Aku meninggalkan dia dalam kecerahan lampu neon
di tepi jalan raya.

*******************

Sudah seminggu malam ngeri itu berlalu. Sampai sekarang aku masih tidak
mengetahui apa yg telah Nazri cerita kepada Ad. Ada jugak aku bertanyakan
Nazri semasa di ofis. Dan Nazri kata dia menceritakan segalanya pada Ad.
Aku pon rasa lega. Aku tak kisah sekiranya Nazri cerita perkara yang
sebenar. Memang benar tidak ada apa2 yg 'teruk' berlaku antara aku dengan
Nazri malam tersebut.

Seminggu juga sudah berlalu....Ad sudah semakin ok. Walaupun kekadang dia
suka rasa syak wasangka kat aku. Tapi sekarang aku makin kuat. Menghadapi
hari2 mendatang....

1 Comments:

At Thu Sep 22, 01:06:00 PM 2005, Anonymous Anonymous said...

AKu kagum.. walaupun dalam keadaan begitu. Relationship itu masih lagi berjalan.... Aku respek

Apapun, masa g jb tu tetap memori manis. Terima kasih for everything. Rasa mcm nak g lagi..

 

Post a Comment

<< Home