...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Thursday, February 03, 2005

Showdown





Sebelum lunch aku dtg ke departmen izan. saje je nak tengok dia buat
drawing. Si Khai yg kebetulan ade kt situ turut menyapa aku.

"Weh hazri, ko tak turun the maze ke ari ni?" aiks...tetiba plak ajak aku
gi the maze ni pehal...setahu aku selalunya aku mmg suka turun ke sana hari
rabu je. sbb ari rabu kan ade diskaun RM10 je..

"Pesai ko tak turun hazri? hari ni hari rabu laa....ko ni ngigau ke apa??"
khai menyampuk lagi bila aku argued dgn soalan dia yg pertama tadi. Dan
sememangnya aku betul2 lupa yg hari ni hari rabu rupanya....erm. mungkin
banyak perkara yg nak kena ingat sekarang ni, jadi ade sesetengahnya
missing dlm otak aku..

Aku pun menyapa izan dan meracun dia suruh dia dtg the maze jugak. Izan pun
orait je dgn cadangan aku. tp dia kena inform red dulu utk membolehkan dia
be prepared kt sauna tu.

Sharp 5.10 p.m aku dah bersiap nak punch out. Tapi time tu jugaklah ade
report yg perlu aku sign dan project manager kena approve. nak tak nak kena
stay dulu kejap. siapkan apa2 yg patut. bila bos aku dan gak project
manager dah sign, cepat2 aku anto report tu ke finance departmen. Settled
satu keje....

Sampai kt the maze dln jam 6.30... amik towel trus lepak kt shower room.
bersihkan badan. masuk jacuzzi. pas tu jumpa sorang brade nama zul. dia org
kelantan. macho man gile....lepak2 ngan dia kt dlm personal room...

lepas tu pegi shower room semula. cuci sket badan ngan sabun. pas tu masuk
stim room plak. dalam cahaya yg kelam tu seseorang menarik tangan aku ke
tepi...erm, mamat ni memang aku kenal masa jumpa kt luar tadi.....

aku keluar semula dr stim room, mandi dlm jacuzzi,
pas tu lepak semula ngan membe2 receptionist area. rupanya si izan ngan
khai dah sampai. si areen pun dah ade. patutla bising semacam kt luar tadi
sbb molot diorg ni memang tak pernah diam,...asyik nak bercakap je kejenya.

dalam dok borak2 tu si zurin sampai (dia ni pernah masuk audition Malaysian
Idol dan muka dia adela inter frame sket dlm TV3 dulu). dia borak ngan aku
sambil menghirup secawan coffe. dlm borak2 tu katanya ade org nak
berkenalan ngan aku. si haiqal namanya. (padahal aku mmg dah kenal dia masa
duduk dlm jacuzzi tadi).

aku pun layan jek la. aku offer haiqal balik rumah aku malam tu. kebetulan
rumah dia pun tak jauh dr rumah aku.

sampai ke p gudang, aku ajak dia makan kt jeti. best btul suasana kt
situ...angin sepoi2 bahasa gitu. dlm dok makan tu aku layan la si haiqal ni
borak2...dia susah sket nak bercakap..memang jenis pendiam kot .bila aku
buat jokes sket...dia ketawa sampai keluar air mata ....

erm, lupa plak aku nak desribe pasai budak nama haikal ni.
sebenarnya umo dia dlm 27 tahun. ex classmate izan and the geng.
mak dia stay kt kota tinggi...dia skrang ade course kt sebuah pusat
latihan d p gudang ni.
muka dan body dia lebih kurang iras2 topek sket (sory topekk kalo nama ko
naik dlm blog aku ni). dengan rambutnya yg lurus. misai2 halus. kira sweet
like candy laa dia ni..tp kulit dia takde la secerah topek...hehehe

masa makan tu jugak aku pun cuba nak memahami isi hati dia. dan jugak sikap
dia yg sebenar.

lepas makan aku bawak dia balik bilik. bukak cd movie. layan jap... ...
dlm kegelapan malam tu,
aku ajak haiqal borak lagi.
memang diri dia tidak mendatangkan sebarang masalah pada aku. tidak ada yg
tak kena pada diri dia.
tp dia suka mengelamun. tak tau apa yg dok dipikirkan....

&$^%^%#&^&

matahari pagi dah nak muncul di kaki langit.

alamak...lewat plak ke ofis ari ni!

9 Comments:

At Thu Feb 03, 03:50:00 PM 2005, Anonymous Anonymous said...

patut pun aku tersedak td..

Nama dah hensem dah .. ekeke
masa main tu, jgn ko terpikir tgh main ngn aku udah le .. ekeke :P...

-topek-

 
At Fri Feb 04, 09:15:00 PM 2005, Blogger Unknown said...

Hi..apa ni lepak lepak kat personal room..lepax je ke????? Tu lah, kan? nampaknya org org pantai timur ni macho gak..hehehee so I pun macho gak lah kot? muahahaha (perasan) -LeeUK-

 
At Sun Feb 06, 11:48:00 AM 2005, Blogger ? said...

muahaha..Lee org pantai timur rupanya..belah mana erk?hehehe..dalam 3 negeri tu ada yg suka makan budu,ada yg suka makan keropok batang dan satu lagi tu mesti suka makan ikan patin..hehhehe...mana satulah agaknya kategori lee ni..@#!#@%@

 
At Sun Feb 06, 12:29:00 PM 2005, Blogger ? said...

oooo..rupanya Lee ni org pantai timor..belah mana erk?ntah2 kita sekampung tak???..hehehe

 
At Mon Feb 07, 03:29:00 PM 2005, Blogger Unknown said...

heheheheh..kantoi sikit! ah takpe..org pantai timur bukan seorang dua dlm internet ni! kalau I makan keropok batang cicah budu, boleh? heheheheh.. mung pung orang beloh dinung ke? -LeeUK-

 
At Mon Feb 07, 06:10:00 PM 2005, Blogger ? said...

wow...kata org sesapa yg suka makan keropok ni muka depa sweettt..btul kaaa???

 
At Mon Feb 07, 07:09:00 PM 2005, Blogger Unknown said...

Ye? patutlah muka aku ni sweet jek..heheh (perasan lagi!)...emm dok tahulah guane.Tapi mak oii rindunya keropok lekorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..... -LeeUK-

By the way, tag-borad tu free apa! just go to the website tu..the all u gotta do is register je lah

 
At Tue Feb 08, 08:00:00 AM 2005, Anonymous Anonymous said...

Hazri..

'pening ku fahami dirimu'.. hazri ni laki ke perempuan? ekekeke. BTW aku pun tak tahu nak ckp mcmana kat orang yang bg soklan bonus mcm ni kan ekeke?. Eh raya cina ni ko tak makan besar kat KL ke?..

-taufix-

 
At Tue Feb 08, 05:54:00 PM 2005, Blogger ? said...

kalo ikutkan hati mmg nak lepak kl sbb cuti 5 hari beb. tp my car tu tak bape ok sket. maybe absorber yg rosak tunggu ujung bulan ni baru leh tukar..hehehe...aku rindu sesangat pada korang semua. sebab dalam diam rupanya dah dekat 6 bulan aku tak tengok lubang idung korang(lubang idung je tau)..hehehe..nampak gayanya terpaksa dok umah je la melayan pc games...

 

Post a Comment

<< Home