...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Monday, January 17, 2005

aku tak bosan lagi...





sabtu malam minggu yang lalu aku mengajak ijan lepak dgn kawan2 plu dia.
kebosanan 2 hari duduk di rumah kerana sabtu off day membuatkan aku bingung
seketika.
aku dan ijan bergerak dgn kenderaan masing2. niat di hati nak menumpang dia
tapi aku agak mungkin ijan nak jumpa reed (couple dia)..so aku decided
pergi seperated car (senang jugak bg aku kot2 ade yg sukerela nak menumpang
aku balik malam ni)..hehehe.

sementara menunggu yg lelain sampai,
aku ngan ijan berjalan2 kt sekitar pantai lido (port plu jb).
memang rasa happy sesangat malam tu, ilang rasa tensen kerja. sambil
melayan dan mencuci mata melihatkan beberapa cik jan yg ada di situ.

dalam kul 10 si die ngan ayien (couple) sampai. aku ajak diorg dinner dulu
sbb perut masing2 dah makin berkeroncong. kitorg gerak ke foodcourt tak
jauh dari situ. dalam pada dok makan tu, tetiba ade satu group artis dan
pelakon datang satu rombongan bus. rupanya abg rosham noor serta krew2
filem 'gangster' makan malam kt situ jugak sambil beramah mesra dgn peminat
diorg....kagum jap aku melihatkan kejantanan dan kemachoan dia..hehehe..

tak lama lepas tu si zam ngan khai sampai. borak punye borak dah dekat kol
12......kitorg decided nak pegi lepak kt pantai semula...........masa dok
borak2 tu aku terlepas ckp yg aku dah bawak si ramdan balik ke rumah last
week(ramdan tu salah sorang member diorg-tapi malam tu dia tak dtg sbb ade
hal)....diorg terkejut jugak sbb camne bole jadi camtu....tp aku tak nak
cerita...dalam hati diorg mesti dah agak yg aku dah berembak ngan si ramdan
tu...(takkan bawak balik umah tanpa melakukan sebarang aktiviti..btul
tak??)---dan apa yg pasti aku tak de la buat benda2 yg berat dgn ramdan
malam tu, just lite lite jerrrrr.....

tak lama lepas lepak kt situ, kitorg dah rasa boring,
tak ramai cik jan yg ade malam tu,
kitorg pun plan g karaoke.
lepak sampai kul 3 pagi......
mata masing2 dah lentok ngantuk.
kul 4 pagi trus chow balik rumah........................

dalam on the way ke rumah tu,
aku tetiba terpikir,
sampai bila agaknya aku kena idup cam gini erk???
mencari dan terus mencari??
sepatutnya title pemburu yg ada pada aizat tu dianugerahkan kepada aku....

dari mula aku mengenal dunia plu sampai la sekarang aku tak penah jemu utk
berburu....
kekadang memang ianya membawa hasil tapi kadangkala ianya tidak mencukupi
utk aku...
kekadang hasilnya tidak begitu lumayan..
walaupun cam gitu, aku tetap suka dgn perkerjaan ni........
biarlah aku berhabis duit membeli petrol, asalkan kereta aku dapat bergerak
ke sana sini utk mencari sesuatu.....
sesuatu yg aku sendiri selalu pertaruhkan agar dapat memenuhi kehendak
hati..

dan aku tak pasti,
adakah seumor hidup aku akan begini,
ataupun ianya akan berhenti pada satu hari yg aku sendiri tak pasti
bilaa.............





4 Comments:

At Tue Jan 18, 04:54:00 PM 2005, Anonymous Anonymous said...

apa lagi yg ko burui ni hazri, wang ringgit serta harta aku kira tiada masalah lg buat ko, jans jugak tak kurang hebat disekitar pinggang ko, jdk apa lagi? hehehe...

anyway title pemburu tu memang dah sinonim ngan aku sejak aku memulakkan hidup aku 5 tahun yg lepas, jdk copyright aku lah, klau ko nak pakei pemburu gak haruss royalty kat aku.

hazri teringin nak jumpe ko, rasanya dah dekat 17 tahun kita tak jumpa kan. apa lah sangat rindu nak di belanja oleh ko yg telah lama tak tertanggung.

~aizat da pemburu~

 
At Wed Jan 19, 10:42:00 AM 2005, Anonymous Anonymous said...

Hazri,

Aku nampaknya kena join jugak the broken heart club ngn ko skg nih..so dlm klik kita, kita je la yg kembali single....

sedih banget nihhhh...

uwaaaaa..

-taufix-

 
At Fri Jan 21, 09:24:00 PM 2005, Blogger Unknown said...

Hazri, you cakap fasal memburu, I teringat lagu Rohana Jalil i.e Resahku (I looooove this song!). Liriknya lebih kurang camni:

Hidup ini seumpama pemburu
Yang memburu tentang jawapan rindu
Tak tertahan aku menanggung rindu
Rinduku kepadamu
Sepi ini sering menyentuh hati
Membuat aku asyik terkenangmu
Kau delima, kau permata
Yang bersinar dijiwa
Kaulah ombak yang berlabuh
Melemaskan diriku

Tu dia.... tu laaa.. biasalah memburu..berburulah sampai dapat as long as you are happy to do so! Hehheeh..sorry aaahh letak lirik panjang panjang plak!

-LeeUK-

 
At Sun Oct 09, 06:06:00 PM 2005, Anonymous Anonymous said...

LeeUK: Oit...hang ada lagi lagu tuh tak? Aku dok carik nih

 

Post a Comment

<< Home