...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Monday, November 21, 2005

Kesengsaraan Dalam Ketenangan...

Terkadang terleka... terlupa...
Tanpa sedar...
Buat aku terngiang... terngigau...
Siang dan malam...
Aku teringat... merindu...
Di setiap langkah ku...
dan kini... tersiksa...

Kesengsaraanku dalam ketenangan
Hadir tangisan tanpa suara
Hati terguris tak berdarah
Menahan keperitan yang kian parah
Namun mengharap sesuatu yang hilang

Aku terlanjur mengimpikan ia
Walau tahu tak tercapai
Tangan ini tetap menggapai
Perlukah aku melupakan
Dan hanya tinggal kenangan

Pada Tuhan ku bermunajat
Bermastautin pada cintaNya
Di setiap aliran darah yang mengalir
Dan pada tiap hembusan nafas ku
Aku mengabdi pada kekuasaanNya
Walau 'kan pudar cintaku
Yang mengimpi kebahagiaan
Yang berlawanan dengan yang kekal...

Oh Tuhan,
Kekuatan ku adalah anugerahMu
Yang tak terbanding dan terbilang
Aku menanti dan terus berharap
Agar diberkati dan dirahmati
Se! tiap destinasi hatiku terhenti
Dan setiap perasaanku yang memekar...

4 Comments:

At Thu Nov 24, 01:46:00 PM 2005, Anonymous Anonymous said...

Ya Allah layout baru ko ni mencabar kornea mata aku.

Bagus lah u dah berjinak2 dlm dunia puisi ni, atleast kesunyian pada sudut2 hati ko dan terisi.

Life is great!

 
At Thu Dec 01, 10:37:00 PM 2005, Anonymous Anonymous said...

Umm... Berpuisi, dan puitis. Apakan daya dah tak leh SMSing. Apapun, bersabarlah ek....

 
At Sat Dec 03, 06:07:00 PM 2005, Blogger Unknown said...

Hi hazri, bersabarlah u ols dlm mencari ketenangan jiwa ini. One day, u ola akan jumpa cinta yang hakiki ittew :) All the best..**matilaa mak yang sengsara dgn kerja mak!

 
At Wed Dec 21, 11:17:00 AM 2005, Anonymous Anonymous said...

argh... naper page ni jadik camnie?
where's ur shoutbox?

ello abg hazri

 

Post a Comment

<< Home