...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Thursday, January 05, 2006

Semalam Yang Indah


Ntah kenapa semenjak pertemuan ku dengan Halim 2 hari yang lalu membuatkan aku terasa tak keruan. Peristiwa diserang AD membuatkan aku tetiba kuat dan kebas utk merasa  bersalah atau menyesali atas apa yang terjadi. Semua yang aku lakukan adalah wajar. Bukan sengaja mencari kesalahan, tetapi hanya hak yang ingin aku pertahankan.

Hubungan aku dengan Halim makin akrab dalam tempoh 2 hari ni. Seperti aku, dia jugak sentiasa teringatkan aku, semenjak dari malam tragedi itu, perasaan sayang timbul dalam hati dia terhadap aku (itu yang dia  cakap la)... dan malam tadi dia datang lagi ke rumah. Kali ini niatnya untuk bermalam sekali denganku...arghhhhhhhh....dalam masa yang sama peringatan dari AD pada malam tragedi tetap terngiang2 dalam ingatan - "Tolong jangan main dan jumpa sesiapa dalam masa seminggu ni"..... $#@$%!%% shit!!!!

Seperti kelmarin, Halim tetap dengan gaya ke'bapaan' dan belaian mesra dari seorang lelaki yang betul2 bergelar 'jantanz'. Menggosok2 badan, membelai aku seolah2 ibarat seperti aku ni bayi yang baru lahir....aku plak semakin khusyuk...menerima segala tindakan selanjutnya dari Halim...namun aku rela...dan titik noktah itu berakhir....tidur malamku dipeluk erat dan sesekali rangkulan Halim membuatkan aku sesekali terjaga...tetapi bahagia!!!

********

sambungan dari kisah terdahulu...

Selepas ditampar oleh AD, airmata aku mencurah2 laju...AD melibas bantal peluk sekali lagi ke muka ku....aku biarkan...aku hanya mampu berdiam...aku tak penah melalui situasi sedemikian sebelum ini, sbb tu aku tak tau apa tindakan yang sepatutnya aku buat...beberapa kali AD melakukan perkara yang sama......dan aku hanya tetap berdiam!!!

Aku hanya terlantar di bucu katil....sedangkan AD sendiri masih tetap membebel....tetiba dia datang kepadaku, membelai ubun2 lantas mengesat jejeran air mata yang dah membasahi seluruh tilamku.

"Jangan lah menangis,..." Ad bersuara sambil mengusap mesra pipi ku...tak pernah dia buat mcm tu sebelum ni..kata2 kemaafan terkeluar dari mulut dia....aku letakkan kepada ke ribaan dia....terasa kelainan...terasa kasih sayang dari dalam dirinya.....

Lama kitorg berduaan disitu...

.AD mula bergerak keluar....sudah tidak ada kata yang aku nak katakan padanya......namun mulutnya tetap merasakan betapa aku tergamak melukakan hati dia...

"Walaupun kita bukan couple, tapi saya sayanggg awak lebih dari seorang couple...." itulah kata2 yang sering dia ungkapkan.

Tapi sampai sekrang aku masih belum paham apa maksud ayat tu...nak je aku cari pakar bahasa dan cuba menterjemahkan makna disebaliknya!!!

Ad berlalu pergi...sedangkan airmata tetap mengalir dipipi ini.

Aku tak pernah bayangkan akan terjadi peristiwa begitu dalam hidup aku....sampai sekrang aku masih belum menilai sapa yg bersalah dalam hal ini.

****************

Peristiwa aku 'ditangkap' basah oleh AD barangkali sudah heboh diperkatakan oleh semua PLU sekitar JB ni. Apa taknya, AD dah contact Abg Rosli iaitu org yg memperkenalkan no tel Halim pada  dia sampai kan aku pon turut sama berkenalan dengan Halim. Abg Rosli ni sebenarnya kenal rapat dengan aku kerana aku pernah stay di rumah dia semasa aku mula2 pindah ke JB. Dia lah pak guard yang selalu mencabul aku semasa aku tidur dan kerana tak tahan dengan perangai dia cam gitu, maka aku pon berpindah ke rumah yang sedia ada sekarang.

Housemate Rosli bernama Wan ni plak mmg jenis molot tak cover. Dulu masa aku duduk kt rumah Abg Rosli mmg aku berkawan rapat jugak ngan Wan ni. Dan skrang ni, kisah malam kelmarin menjadi isu hangat sekali...nasib baik lah Majalah Mastika tak dapat sampai ke sini utk buat liputan. Kalo tak naya jer dapat publisiti cam gini.




Ntahla erk.....AD cuba memujuk aku dengan menghantar sms...sakit kepala la..demam laa..semuanya kerana terlalu memikirkan peristiwa yang telah berlaku...

Tapi aku??

Dah tawar hati.....



Tiindakan AD memang melampau....


aku tak bole terima sebarang alasan dari dia lagi.....




Biarlah cinta yang aku pendam selama ini berlalu pergi....





"Cintaa...tabahkan hatiku,,
cintai dia yang mencintaimu.."

6 Comments:

At Thu Jan 05, 11:37:00 AM 2006, Anonymous Anonymous said...

Akhrnya aku stuju dgn pdpt ko. Tggl kan dia, utk apa lg kasih yg ko simpan x disahut malahan penampar yg dia pulangkn pd u. Sbnrnya dia ego dan too much. Dia x nak ko tp dia hendak kn ko theggeh2 kn dia. U can get much better dr dia. Bkn kah hdp kita akhirnya harus bahagia.

 
At Thu Jan 05, 12:36:00 PM 2006, Anonymous Anonymous said...

Saya nak ckp tp tak sampai hati.... Entahlah, saya dah anggap dua2 kawan baik saya, Hazri mahupun ad. No one higher or wrong, just same from my eyes. Anyway, terdapat dua benda yang both manusia nih kena tahu....

1. Cinta tak semestinya dilafazkan, hanyalah sekadar menunjukkan sifat lurve sahaja sudah memadai

2. Fikirkan betul2 tindakan. Kadang2 keterlaluan, kadang2 terlajak. Minta maaf kalau tersilap, kerana lagi lama perkara ketidaksefahaman ini berlaku, lagi bernanahla luka kat dalam hati.

Anyway, you must rethink 'bout your hubby even new hubby - halim. Takkan nak pisang berbuah dua kali.

My suggestion, jika masih sayangkan ad, treat him as he want, and everybody hates LYERS. Tetapi, ingat penampar keramat tu dah hinggap, maka, bersedialah bermain dengan penampar2 seterusnya (saya hope, inilah 1st dan terakhir).

Dan satu lagi, saya dah dapat baca what ur style Hazri, you want someone cares you, not only inside, but outside also. So, i think, thats difficult for Ad. He don't want to be like that, I thought.

So, semua keputusan di tangan hazri. Mulakan hidup yang ceria, azam yang baru, di tahun yang baru.

Ingatlah, i'm here to heard anything from both of you.

Salam sayang, penuh kemesraan.

Azhar Ahmad

 
At Thu Jan 05, 09:13:00 PM 2006, Anonymous Anonymous said...

Khas untuk Hazri.....

Sekiranya kamu dapati diri mu menyintai seseorg yg tak membalas cinta mu,jgnlah merasa tersisih.
Tiada salahnya menyintai seseorg kerana cinta tak memilih utk singgah di hati seseorg.

Sekiranya kamu di cintai oleh seseorg yg tak kamu cintai, anggaplah ia satu penghormatan buat diri mu tapi kembali kan penghormatan tu dgn cara
yg ikhlas & jujur.Jgn amik kesempatan & jgnlah melukakan.

Bagaimana kamu mengurus cinta, begitulah jua kamu mengurusi diri mu. Setiap hati & prasaan mengalami kepedihan & kebahgiaan yg serupa
sekalipun cara kita mengendalikannya berbeza.

Sekiranya ! kita bercinta dgn seseorg yg begitu > > menyintai diri kita & tiba2 cinta memilih utk pergi,
tiada siapa yg harus di persalahkan... relakanlah cinta itu pergi.

Kerana setiap yg berlaku ade maksud yg tersembunyi & kita akan menyedari apabila masasilih berganti.

Ingatlah bahawa jgn terlalu memilih cinta. Kerana cinta sendiri akan memilih utk singgah dihati sesiapa. Kamu hanya perlu menerima kehadiran cinta dgn segala misteri di dlmnya apabila ia dtg mengetuk pintu hati mu. Nikmatinya sebagaimana ia membuat hidup mu bahagia...

Cinta sentiasa & selamanya akan menjadi misteri. Bersyukurlah kerana ianya ! pernah singgah di hati
mu.. "

Fikirkanlah.....

 
At Sat Jan 07, 05:12:00 PM 2006, Anonymous Anonymous said...

hazri..

pendapat aku sama macam aizat. Cintai dia yang lebih kau cinta.

BTW hazri, siapa azhar ahmad ini?. Kenalkan dia kat aku? :)

 
At Mon Jan 09, 01:48:00 AM 2006, Anonymous Anonymous said...

"...tidur malamku dipeluk erat dan sesekali rangkulan Halim membuatkan aku sesekali terjaga...tetapi bahagia!!!"

JERIT(sharp): AAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!!!

...good for u...

 
At Wed Jan 11, 05:30:00 AM 2006, Blogger Lost+Soul+Newcastle said...

haiyoh..very der DQ..kosers yaamats..perlu ke gaduh2 bagai? tak perlu kay..STAR sangat kah AD ittew? hiks..mrasalah jawab

 

Post a Comment

<< Home