...hari ini, esok dan selamanya....

"kadangkala, kehadiran seseorang membuat dunia lebih bermakna..."

Wednesday, November 17, 2004

Raya - Part 3

3 Syawal 1425 H

sampai kt kl dlm kul 1 pagi, arip bising sbb dia lapar...........
kitorg pun singgahler kg baru jap.........

lepas makan kitorg gerak g tasik yg dari tadi asyik memanggil2 nama kami....................
keadaan kat tasik terang benderang sbb banyak lampu2 yang baru di pacak...yg pasti tiang2 lampu tu lebih kukuh dan kuat bg mengelakkan plu2 yg lepak kt situ meruntuhkannya...........ahaksz...so kalo ade sesapa nak ciuomm molot situ agak susah sedikit kerana pasti ramai mata yg melihat............

kami ingat di hati ingin menyunting kumbang di sana, namun hati kami kecewa sebb tak ramai kumbang yg ada, maklumlah hari raya..............banyak kumbang yg balik ke sarang....kalo yg ade pon kumbang2 dari india dan china...........sory sebab tak taste!!

dalam dok bersembang kt situ, tetiba aku ternampak kelibat seseorang yg aku cukup kenali......dgn lenggang lenggoknye tu aku kenal sgt sapa orgnya......
dia tak lain tak bukan adalah our nenekzzzz!!!

koser btul aku......tetap nak cik cur malam raya kt tasik........
baik layan cucu kt rumah .......................

tp bila pikir balik kalau takde NENEK takkan ade BONDA dan kalo takde BONDA takkan ade "KITA"!!
dan lagi satu syurga itu terletak di bawah tapak kaki bonda, nenek pun adalah bonda kepada BONDA kiter....so syurga BONDA adalah terletak di bawah telapak kaki NENEK.........betul ke ayat aku ni??? aku plak yg pening...........tp yg penting walaupun lelaki yg aku jumpa tu adalah "NENEK", dia tetap nenek jugak.........dan dia tetap merupakan satu satunya nenek yang "kita" ade yg hobinya suka menyanyi.....................dan malam itu jugaklah seluruh tasik permaisuri digegarkan dengan dendangan nenek menyanyikan lagu ziana zain yg aku sendiri tak tau apa tajuknya...........bukan kami minta untuk dia menyanyi tapi NENEK sendiri yang sukarela utk membuat show free mlm tu!............sesueeeeeiii sungguh!!!!
buat membe2 aku yg lain yang pertama kali melihat aksi si NENEK malam itu, semuanya kagum dan bangga kerana NENEK aku, nenek mereka juaaa.......dan mereka bertuah kerana mempunyai nenek seperti "NENEK!!!!" dlm pada keriangan tu sempat jugak NENEK berbisik kt telinga aku, dia ckp dia suka si latip tu........ahaks........ade hatiiiii!!!

dlm kul 5 pagi, kitorg dah boring lepak situ.............
amir ajak lepak umah membe dia kt setapak..............bak kata ibarat "bila gersang disorongkan cik tang", kitorg pun follow jerk...........balik lepak gile bercampur penat dan terus masing2 tertido..............

jam 7 pagi bangun, lepak kedai mamak............si iwan, amir ngan zuki nak g shah alam jap........yg lelain plak plan nak balik terus ke pahang.........

sampai umah aku ngantuk gile, masuk bilik trusss tidoooo....zzzzzzzzzzz


tengahari plak terbangun,
kak de ajak makan tengahri kt umah dia........masak nasi ayam katanya.........

kitorg pun satu family bersiap ke umah dia yg tak jauh letaknya dr umah aku..........
abah bacakan doa selamat...............lepas tu ngap apa yg ade......................dalam pada tu adik pompuan aku pulak bg tau yg dia kenai si latip.........alamak, tak sangka plak aku......harap2 latip tak over acting masa kt sekolah dulu....kalo tak pecah lubang aku ngan adik beradik!

petang tu abg din anto sms kt aku lagi.............
"BILA NAK BALIK JB? TAK RINDU KT ORG SINI KER? ABG RINDU SGT KT AWAK. NANTI BALIK TELEPON ABG IYE?"
aduisshhh!!!! ttp menggunakan ayat merayu..............ek eleeelelelee......hati aku bukannya rumah kebajikan masyarakat!
aku sebenarnya tak suka nak layan hard feeling ni............
bukan sekali aku dpt sms mcm tu dr dia.
dan bukan sekali jugak aku dah explain kt dia........
aku dah bg tau aku anggap dia macm abg kandung sendiri.....dan dia pun bole terima......dan banyak kali ckp dia faham maksud aku.......
tapi dalam pada tu dia ttp mengharapkan hati aku berubah utk menerima dia.....................dan terus terang aku katakan bahawa cukuplah pengajaran dari kisah jimmy....dan aku tak nak melakukannya utk kali kedua...........
sometimes aku naik bengang sbb kekerapan dia menelefon ngan menganto sms kt aku...........
nak dilayan nanti makin menjadi,
tak nak dilayan nanti kecik hati.............
koser laa...........
maless nak pikir!

lepas tu aku mula berkemas nak balik ke Johor.....kul 4 aku bertolak ke JB, jalan jammed...........sampai Pasir Gudang dlm kul 10......
my hosemate tak tido lagi...................layan dia kejap....mata dah ngantuk.......tidoooooooooo.........zzzzzzzzz

0 Comments:

Post a Comment

<< Home